NOREAS ARBEID I NORGE

Klikk på boksene under for å lese mer. 

Noreas arbeid i Norge

 

Noreas strategi for 2018-2021 slår fast at Norea skal arbeide aktivt for å styrke tilliten til Bibelen som Guds ord, og engasjere til misjon blant de minst nådde. Vi har en fantastisk prekestol gjennom radio, TV og nett. Norea vil også formidle evangeliet til våre nye landsmenn. Trykker du på boksene over, kommer du til sidene for de forskjellige virkegrenene i vårt arbeid i Norge.
 

Radio og podcaster

Over en åpen bibel og andre andaktsserier fra Norea blir sendt på FM og DAB på flere radiokanaler over hele landet. Noreapastoren gir deg også påfyll for troen og inspirasjon til å dele evangeliet med andre.
Vi har også flere podcaster: Håpets kvinner, Troens menn , Good news, Tapas for troen og Misjonspuls. De kan du høre på blant annet Spotify.  
Alle våre programmer kan også høres på våre to nettradioer, Norea Hope og Norea pluss,som sender 24/7. 

TV 

Våre månedlige programmer gir deg spennende reportasjer fra Noreas misjonsarbeid. Ulike gjester deler sine historier om livet med Jesus. Programmene finner du blant annet på Youtube og på NoreaTV.  Her finner du også mange andre kortere videoer til inspirasjon. TV-programmene sendes også på Kanal 10 lørdag kl 19 med reprise mandag kl 19

Håpets kvinner 

Noreas kvinnearbeid er en del av det internasjonale arbeidet Women of Hope. Målet er å oppmuntre og engasjere kvinner i Norge til å be sammen og vokse som kristne, gjennom media og bønnefellesskap. Bønnekalenderen til Håpets kvinner blir oversatt og distribuert i 127 land. Vi arrangerer jentekvelder, møter og konserter med fokus på verdens kvinner. Vi arrangerer også en weekend for kvinner annen hvert år. I tillegg kan du lytte til programserien Håpets kvinner. Her deler norske kvinner litt av sin historie og engasjement, og du får bli bedre kjent med arbeidet vårt internasjonalt. 

Troens menn

Norea vil hjelpe kristne menn i Norge til å ta troen på alvor. Gjennom et studieopplegg på tre bøker, en månedlig bønnekalender og undervisning fra podcaster, vil vi bidra til å utruste menn i Norge til å følge Guds kall. Norea Forlag har også gitt ut et studieopplegg for troens menn. Dette er tre bøker som selges i Noreas nettbutikk. Salget bidrar til lansering av Troens menn andre steder i verden. 

Møter og konserter

Norea arrangerer møter og konserter i hele Norge, i tillegg til egne arrangementer for menn og kvinner. Ta gjerne kontakt med oss om du ønsker besøk til din gruppe eller forsamling!                                                                           

Norea Music

Noreas musikkavdeling heter Norea Music. Norea ønsker å styrke og oppmuntre norske kristne gjennom sang og musikk. Ikke minst ønsker vi på våre konserter å dele kallet om å nå ut til verdens unådde med evangeliet. Vi samarbeider med dyktige artister og musikere som deler vår visjon og som er ambassadører for Noreas arbeid gjennom musikk. Morten Samuelsen er en av dem. Norea har gitt ut flere musikkproduksjoner, blant annet med sanggruppen FriHals og søstrene Elisabeth Lillebø Sæth og Anne Birgitte Lillebø Bøe med team. Roald Arnesen i Norea er hovedansvarlig for Noreas musikkarbeid. Du kan lytte til sangene våre på Spotify. Du kommer direkte til Spotify når du trykker på boksen over. 

 

"Deg har jeg ventet på"
– En dag jeg satt her på gjenbruksbutikken og prøvde å få litt kontakt med folk, kommer det ei dame som sier til meg: "Deg har jeg ventet på".
"Deg har jeg ventet på"
"Deg har jeg ventet på"
– En dag jeg satt her på gjenbruksbutikken og prøvde å få litt kontakt med folk, kommer det ei dame som sier til meg: "Deg har jeg ventet på".

– Mange med meg synes det er utfordrende å få kontakt med våre nye landsmenn og dele evangeliet med dem. Gjennom "Good News"- appen har jeg fått ny frimodighet. Jeg får høre historier til andre som har lykkes og ikke lykkes i å få kontakt med våre nye landsmenn. Jeg tenker at appen kan hjelpe alle og gi frimodighet i tjenesten. Det er viktig at vi deler historiene med hverandre. De gode historiene der vi kan få se hva Gud virkelig gjør og hvordan Han arbeider.

– En dag jeg satt her på gjenbruksbutikken og prøvde å få litt kontakt med folk, kommer det ei dame som sier til meg: "Deg har jeg ventet på". Det er det bare Gud som kan gjøre. Det er flott å få dele. Det hun ville si, var at da hun var liten fikk hun høre av en nabo om en som heter Jesus. Det gjorde noe med henne. Hun ville ha Jesus i hjertet, men hun bor i en streng muslimsk familie.

I denne videoen kan du se hvordan Anne Gro kunne bruke appen for å hjelpe kvinnen til å bli kjent med Jesus.

Aktuelt fra prosjektet
En bukett fra ørkenen
Det er ikke alltid blomstene vokser der vi forventer å finne de. Av og til kan de plukkes på steder vi aldri hadde tenkt å lete. Eli Fuglestad...
Les mer
- Vi bygger bro til tro
Hovedvisjonen til «Good News Media» er å bygge bro mellom kristne nordmenn og våre nye landsmenn, slik at samtaler om tro og liv kan vokse...
Les mer
Enkelt og genialt
Vi sto i ventehallen på sentralstasjonen i Wien. I veska hadde vi et knippe MP3-spillere med undervisning om den kristne tro på arabisk. – La...
Les mer