Gi en gave

Tanzania

Målgruppe: Swahilitalende kvinner i Tanzania og på Zanzibar og Pemba

Folketall: Ca 56 millioner, derav 1,3 millioner på Zanzibar og ca. 500 000 på Pemba.

Partner: TWR

Prosjektperiode: 2023-2025

Årlig støtte: 350 000 kroner.

 

Norea startet kvinnearbeidet Håpets Kvinner i Tanzania i 2010, og vi kan se tilbake på mange år hvor radioprogrammer, bønn og praktisk omsorg har hatt en enorm betydning for mange kvinner. Rett over halvparten av Tanzanias befolkning på 56 millioner regnes som kristne. Norea retter sitt arbeid i Tanzania - som ellers - inn mot unådde folkegrupper. Det er fortsatt områder i Tanzania som er unådd med evangeliet. Vi har derfor et særlig fokus på den muslimske øya Zanzibar, hvor det er mindre enn 2% kristne. Vi har også startet opp et nytt prosjekt på øya Pemba, der evangeliet fortsatt ikke er kjent.

Radioprogrammet Håpets Kvinner forteller jenter og kvinner at de er høyt elsket av Gud, i et samfunn hvor de ofte regnes som mindreverdige. I tillegg til bibelsk opplæring og undervisning, fokuserer hvert program på undervisning om fysisk og psykisk helse, ernæring, hygiene og forholdet til andre mennesker. Programmet styrker de kristne og skaper enhet blant dem, noe som er særlig avgjørende på Zanzibar, hvor ganske få er kristne. Selv om programmene er laget primært for kvinner, er det også mange menn som lytter til sendingene.

Pudensianas vitnesbyrd
En kvinne i Tanzania skriver:
–Guds ord har totalt forandret meg!
En kvinne i Tanzania skriver:
En kvinne i Tanzania skriver:
–Guds ord har totalt forandret meg!

– Jeg har stått overfor mange vanskeligheter i livet mitt fordi mannen min dro fra meg og tok med seg våre felles barn.  Det gjorde vondt i hjertet, og det gikk nedover med troen. På den tida strevde jeg også økonomisk. Derfor er jeg veldig glad for at jeg nå er med i Håpets kvinner-fellesskapet. Guds ord har totalt forandret meg! Det har frigjort meg fra smertene mine og har gitt meg lykke. Amen!

Bønn for Tanzania:

Gode Far, vi ber om velsignelse over arbeidet i Tanzania og på Zanzibar. Styrk dem som allerede tror på deg, og kall nye mennesker til tro. Vi ber deg særlig for de kristne på Zanzibar, hvor det er svært krevende å leve som kristen, og vi ber om at vi må nå inn til nye mennesker med evangeliet på øya. Takk for at vi har gode redskaper vi kan bruke til å forkynne Ordet i dette området.

Aktuelt fra prosjektet
Håpets Kvinner på Zanzibar
På denne muslimske øya i Det indiske hav, forteller kristne radioprogram viktige sannheter.
Les mer
-I dag lever jeg med håp
Den dagen jeg fikk Hiv-diagnosen ble jeg fryktelig redd og engstelig.
Les mer
Anna fra Tanzania
-Jeg har et spørsmål til deg. Programmene deres er veldig bra.
Les mer
Catherine fra Zanzibar ble en...
Catherine fra Zanzibar opplevde å bli gravid når hun var 16 år, og moren ville ikke ha mer med henne å gjøre. Som voksen fikk Catherine hjelp...
Les mer
Misjonsmassasje og team Norea
Har du noen gang fått misjonsmassasje? Vel, det opplevde Noreas Linda Torkelsen da hun besøkte Sentral-Asia. Hva som skjedde, kan du se her i...
Les mer
Et møte med en giver
- Jeg kjente med en gang jeg fikk dem: Disse pengene var gitt meg for at jeg skulle forvalte dem. De var ikke mine, ikke egentlig. Ordene kommer...
Les mer

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding