2006

2006

Norea Mediemisjon fyller 50 år. Jubileet markeres med en stor misjonskonferanse på Fjellhaug og jubileumsfest i Filadelfias lokaler i Oslo. Rune Larsen er konferansier. I samarbeid med NLM etablerer Norea Superblink, Norges første medieklubb for barn i aldersgruppen 6-13 år. Målet med Superblink er å lære barna Jesus å kjenne, og gi dem interesse for misjon.

Asbjørn Kvalbein hadde utarbeidet tre serier med radioprogram: Oppkall (miniandakt, 1. minutt), opplæring (en liten bibeltime) og oppmuntring (essays på 4 – 5 minutter).  Nå fikk han i tillegg sine egne nettsider hos Norea, og han ble Noreas første Webpastor.

Norea overtok Radio Sentrum i Trondheim. Eva Hilde Murvold ble ansatt som redaktør i lokalradioen.

Norea lanserte fast givertjeneste med mulighet for å innberette gaver med skattefradrag. 

Norea hentet fram gullkorn fra det historiske andakt arkivet, og solgte sett med CD’er. Slagordet var «La deg fornye av det gamle».

Noreagruppen: Lokalradioer som Norea tidligere hadde samarbeidet med slo seg sammen til et eget sendefellesskap for å få større potensiale og nedslagsfelt.

Espen Halvorsen ble dette året ansatt som programsekretær i Norea, og Anne Margareth Austgulen ble ny kontormedarbeider. Jan Gaute Sirevåg ble ansatt som prosjektleder med ansvar for å utvikle et samarbeid mellom Noreas mediearbeid og Norsk Luthersk Misjonsambands forsamlinger. Jakob Trodahl fikk en 50 prosent prosjektstilling for å produsere TV-program til Tanzania.