Gi en gave
Takk for at dere ber for kvinner med konkrete utfordringer. Jeg er en av disse kvinnene som dere ber for.

Last ned bønnekalenderene for september 2024 Klikk her

Bønn for verdens kvinner

Når vi ber, arbeider Gud. Bønn er grunnleggende for alt arbeid i Håpets Kvinner. Vi kan føle oss små i møte med nød og lidelse, men gjennom bønn forandres samfunn og enkeltpersoners liv.

- Det gis ut en månedlig bønnekalender på nesten 100 språk og dialekter. 
- Over 60 000 personer i over 125 land er med i forbønn hver måned, både i grupper og enkeltvis
- I Norge mottar flere hundre kalenderen på mail.
- Det finnes også flere Håpets Kvinner-bønnegrupper. 
- Bli med i bønnenettverket: Send sms til 2065 med kodeord BØNN KVINNER til 2065. Skriv navn og epostadresse. Du kan også bruke skjemaet nederst på siden

 

Les månedens bønnebrev

Gud har kontrollen

Kjære bønnevenn. Jeg håper du har hatt en god sommer! Denne gangen har jeg lyst til å dele en hilsen fra Lisa Hall, som er internasjonal bønnekoordinator for Håpets Kvinner. Den er hun som har ansvar for å samle inn og tilrettelegge de månedlige bønneemnene. I september ber vi for Midtøsten, Sentral-Asia og Nord-Afrika, og hun skriver følgende: 

"Det finnes mange paradokser i det kristne livet. Et av dem er at forfølgelse og motgang ofte fører til vekst i Jesu Kristi kirke. Dette er noe våre Håpets Kvinner-team i Sentral-Asia forventer, ettersom de opplever økt motstand mot kristendommen og ser hvordan det blir vanskeligere for troende å samles i enkelte områder. Likevel deler en av våre ledere med stor tillit: "Vi tror at alt er under Guds kontroll, og vi håper at dette vil motivere menighetene til å vokse, forenes og spre evangeliet enda mer!"

Det er sterke perspektiver også for oss. Gjennom radio, sosiale medieplattformer, SD-kort og minnepinner når Håpets Kvinner folket i Sentral-Asia med bibelsk innhold og praktiske råd. Ved å møte lytternes daglige behov har programmene tatt opp temaer som barneoppdragelse, vold i hjemmet, infertilitet, spontanabort og kulturelle utfordringer, samt følelsesmessige utfordringer som mistillit, skam, skyld og avvisning.

"Jeg følte meg verdiløs, uelsket og uønsket, og jeg trodde ingen kunne hjelpe meg med å endre livet mitt," delte en lytter. "Men livet mitt ble radikalt forandret etter at jeg mottok en radio og en minnepinne med Håpets Kvinner-programmer. Disse programmene fortalte meg at Gud elsker meg, at Jesus døde for meg, lever og kan forandre livet mitt. Etter at jeg tok imot Jesus som min Herre og Frelser, vet jeg nå at jeg er hans dyrebare datter, og at han er god og elsker meg."

En annen lytter sa: "Jeg bor i en landsby, og vi har ingen kirke her, derfor føler jeg meg så velsignet over å ha radioprogrammer jeg kan lytte til hver dag for å vokse åndelig."

Våre team har ikke bare innflytelse i Sentral-Asia gjennom radioprogrammer; De leder også et levende bønnearbeid der folk samles både fysisk og gjennom bønn via tekstmeldinger. De når også ut til lokale kirker og reiser til avsidesliggende landsbyer for å oppmuntre troende i deres tro, lese Bibelen og be sammen. Midt i forfølgelse og press setter våre modige ledere i Håpets Kvinner sin lit til Gud han som har kontroll over alt.  De ber oss om å be for deres åndelige og fysiske styrke, for lover som beskytter religionsfriheten til kirkene, og for stabilitet i deres land. La oss sammen løfte dem opp i bønn for Herren".

Fredag 30. august. 11.30 er du igjen hjertelig velkommen til å bli med på "Lunsjbønn" på Facebook-gruppa Norea Håpets Kvinner. Det blir andakt, litt misjonsglimt og bønn med bønnekalenderen. Håper du har lyst til å bli med! Du kan chatte underveis med kommentarer og bønneemner, men vil ikke være pålogget med kamera eller mikrofon.Ved å følge denne lenken tas du direkte til arrangementet, men går du inn på Facebook-gruppa kl 11.30 vil du automatisk se direktesendingen der. Temaet vil være Sentral-Asia, som er ett av områdene vi ber for i august. Har du ikke anledning til å være med direkte, vil sendingen være mulig å se når som helst i etterkant.

Jane Soudi fra Zanzibar anbefaler bønnekalenderen fra Håpets kvinner

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding