Gi en gave
Engler med hud på
Foto: Priscilla du Preez/Unsplash

Engler med hud på

"Den som gjør min himmelske Fars vilje, er min bror og søster og mor." (Matt 12,50)

Hva er det da å gjøre Guds vilje? Selvfølgelig er det det å elske Ham og vår neste som oss selv, som det står (Matt. 22, 37-39). Men det handler om langt mer enn bare følelser. Det er alt fra små oppgaver som å gi et glass kaldt vann til en disippel, til store oppgaver som å være Jesu vitne i hele verden, forteller Bibelen (Matt. 10, 42; Apg. 1, 8). Vi skal gjøre de gjerningene Jesus gjorde, ja, faktisk større gjerninger også, står det (Joh. 14, 12). Det handler om misjon, både nær og fjern.

En liten gutt sa da han var redd: "Jeg trenger en engel med hud på!" Ja, ingen av oss pleier omgås engler. Det er mennesker vi er, og mennesker vi møter. I alt skal vi få være øynene som ser den enkelte, forbi fasaden, hendene som rekkes ut, til den åpne favnen, føttene som går i møte, den som gråter med dem som sørger og gleder seg med de glade. Vi skal trøste andre slik Gud trøster oss. Vi skal ligne på vår felles Far! Og det kan vi få gjøre i dag. I dag kan vi få være den som ser, den som rekker ut ei hånd, den som lindrer smerte og den som gleder seg med de glade. I dag kan vi få gjøre vår Himmelske Fars vilje!

Av Eli Fuglestad.

TFT 611. 

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding