Gi en gave
Efeserne 6. 17
Unsplash/Alexandra Fuller

Efeserne 6. 17

"Ta frelsens hjelm."

En soldats hjelm beskyttet hodet mot støt og skader, i tillegg til å vise soldatens rang. Med fjærpynt på virket soldaten både høyere og mer autoritær. Frelsens hjelm er merket med frihetens "rang" og pyntet med fredens fjærprakt. Den sender et viktig signal i den åndelige verden til motstanderen og minner om at vi er altså på vinnerlaget (Kol. 1, 13-14; 2, 15). 

Hva innebærer det å ta på hjelmen? Å være frelst er å være forsont med Gud (2. Kor. 18-21). Dette gjør at vi kan ha et nært forhold til Ham, forteller Bibelen (Hebr. 4, 16; 10, 19-20). Vi velger selv hvor nært forhold vi vil ha, men jo mer vi involverer Gud i alt vi tenker på, jo mer hjelp får vi. Å bære hjelmen er å stadig legge alt vi har i tankene fram for Gud, alle bekymringer og alle gleder, takke og be til Ham. Da bevarer Guds fred tankene våre i Jesus, sier Bibelen (Fil. 4, 6-7), det vil si at freden samler dem igjen og igjen om Ham som er frelseren vår, Jesus Kristus! Så la oss ta på frelsens hjelm i dag og involvere Gud i det vi går og tenker på, så vil Han omslutte med fred. 

av Eli Fuglestad

TFT314

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding