Gi en gave
Efeserne 6, 15
Foto: Joel Muniz/Unsplash

Efeserne 6, 15

"Og ha som sko på føttene den beredskap som fredens evangelium gir."

 

Det greske ordet for å ha på sko blir bare brukt to andre plasser i NyeTestamentet, det er i Markus (6, 9) og i Apostelgjerningene (12, 8). I alle tre versene handler det om en kommando for å være klar. I den åndelige kampen gjelder det også å være beredt, men legg merke til hva vi skal være klar til: å gå med fred!  

Budskapet om fred er kampsaken vår. Som det står i andre Korinterne: "Vi ber dere på Kristi vegne, la dere forsone med Gud!" (5, 20). Vi trenger alle fred med Gud og fred med hverandre (Salme 133, 1). Jesus er den eneste som kan hjelpe oss med det, for Han ER freden, sier Bibelen (Ef. 2, 14). 

Mange opplever at her er kampen hard. Djevelen gjør mye for å ødelegge freden. Freden er så grunnleggende. Men den himmelske freden er annerledes enn vi tenker (Joh. 14, 27; Fil. 4, 7). Vi må velge å bruke tid med den freden i eget liv først. Da blir vi beredt til å gå med fred til andre. Vi trenger fred! Vi trenger Jesus! La oss søke den freden i dag, søke Jesus og la Han få omslutte oss med sin fred.

av Eli Fuglestad

TFT312

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding