Gi en gave
Flytt inn på jenterommet - og bønn for Afrika

Flytt inn på jenterommet - og bønn for Afrika

Det er et bibelvers som har fulgt meg dette siste halvåret. Det vil jeg gjerne dele med deg: Dere har ikke fått trelldommens ånd, så dere igjen skulle være redde. Dere har fått barnekårets Ånd som gjør at vi roper: «Abba, Far!» (Rom 8.15)

Første gangen jeg leste dette verset, som jeg forresten fikk som hilsen, tenkte jeg ikke noe spesielt over det. Det var jo liksom så innlysende. Jeg vet jo at jeg har en Far i Himmelen, som jeg kan kalle “Pappa”. Men, er det så innlysende egentlig? Hvor mange ganger tar vi ikke på oss posisjonen til en tjener? At Gud også blir først og fremst arbeidsdgiver? Alt vi skal gjøre for andre mennesker, alle krav til oss selv, alle aktiviteter vi bare føler vi må gjøre. Jeg har iallefall måttet lese dette verset mange ganger dette halvåret. Ofte ser jeg meg selv som en aktiv, lydig hushjelp som ikke har tid til å slenge beina på bordet!

Vi er først og fremst kalt til å være GUDS BARN, ikke hans tjenere. Som et barn i Guds hus, har du et nydelig værelse som er ditt. Som du kan få være på, hvile i, lytte til musikk, gjøre gøye og morsomme ting i - og sørge når det trengs. Og når Pappa har en oppgave til deg, så får du vite det. For en hvile! Ikke misforstå meg, jeg er absolutt for at vi engasjerer oss på forskjellige arenaer i livet, både i menighet, samfunn og vennskap. Men vårt kall er å være! Hos Jesus! Som barn i Guds hus.

Jeg håper du får en god sommer! Og takk for at du er med og ber med bønnekalenderen til Håpets Kvinner. Denne måneden ber vi for Afrika. Husk at du kan bli medlem i Norea Håpets Kvinner-gruppa på Facebook. Da får du de daglige bønneemnene inn på din vegg.

Hilsen Elisabeth Lillebø Sæth, koordinator for Norea Håpets Kvinner

Les flere

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 8220.02.90158

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding