Gi en gave
Takk for at dere ber for kvinner med konkrete utfordringer. Jeg er en av disse kvinnene som dere ber for.

Hva er Håpets Kvinner? Les her

Last ned bønnekalenderen for april  2024

Klikk her

Når det som ser ut som nederlag...
er seier!

Kjære bønnevenn!  Vi er kommet til lørdag i påskeuka. Dagen da vi liksom kan "sjaue litt" ute og inne, fylle opp kjøleskapet og kanskje jobbe litt? For disiplene og Jesu venner var dette en mørk dag. Mesteren var død. Han hadde ikke gjort noe for å komme seg bort fra soldatene eller på mirakuløst vis hjulpet seg selv ned fra korset. Redde, sårbare og sorgfulle holdt de sammen og ventet denne sørgedagen. I våre liv kan vi også kjenne på nederlag og sorger, at livet ikke ble slik vi hadde tenkt... Hvor er Mesteren da? Det er jammen mye vi ikke forstår om livet og dets sorger og gleder. Men jeg vet en ting, og det har jeg erfart i eget liv. Gud er resirkuleringens mester! Gud kan skape noe godt av det som er vondt. Vi forstår det ikke, og jammen ser vi det ikke når vi er oppe i det, og det skal vi virkelig heller ikke. Men Gud kan. Vi som vet hvordan påskehistorien ender, vi vet at Jesus overvinner døden. Ikke bare det: Det som skjedde på Golgata, det som så ut som et nederlag, ble vår seier:  Gjeldsbrevet mot oss slettet han, det som var skrevet med lovbud; han tok det bort fra oss da han naglet det til korset. Han kledde maktene og åndskreftene nakne og stilte dem fram til spott og spe da han viste seg som seierherre over dem på korset. (Kol 2, 14-15)

For en seier! Han tok bort gjeldsbrevet vårt, han vant over det onde! Han ble seiersherre! 

Han skal vi få lov til å kalle vår bror! 

Vi fortsetter vår forbønn for verdens kvinner, og i april ber vi for det amerikanske kontinentet. . Jeg anbefaler deg også å bli med i Håpets Kvinners Facebookgruppe. Her legger vi ut de daglige bønneemnene og annet godt!

Guds fred!

Varm vennehilsen fra Elisabeth Lililebø Sæth, koordinator for Norea Håpets Kvinner. 

Last ned pdf-er her:
HK Bønnekalender_april 2024.pdf
Jane Soudi fra Zanzibar anbefaler bønnekalenderen fra Håpets kvinner

Vi vil vise omsorg for hele mennesket og forkynne evangeliet om frelse ved troen på Jesus, med et særlig fokus på områder som er stengt for tradisjonell misjon. Vi gjør det gjennom målrettet bruk av elektroniske og digitale medier nasjonalt og internasjonalt.

Gi en gave

Kontakt oss

38 14 50 20

Bergtorasvei 120,
4633 Kristiansand

post@norea.no

Kontonummer: 3000.63.49494

Vipps-nr: 74066

Send oss en melding